زندگی نامه آلبرت انیشتین
هک,امنیت,اخبار,اطلاعات,بازی,گیم,game,پک,pack,ورزشی,sport,اسپورت,نرم_افزار, اپلیکیشن,دانلود,فایل, download,اخباربازی,اخبار بازی,سورس,برنامه نویسی,پک های آموزشی,آموزشی
تبلیغات
تدریس خصوصی زبان فرانسوی
تاریخ : 21 شهريور 1394
نویسنده : مهدی سلیمانی

زندگی نامه آلبرت انیشتین

 

آلبرت اینشتین فیزیکدان و ریاضی دان که تولد او به سال 1879 میلادی در شهر اولم آلمان ؛ اتفاق افتاد ؛ تحصیلات خود را در مونیخ که خانواده ی یهودی او ساکن آن بودند و همچنین در سوئیس به پایان رسانید . همانند بسیاری از مشاهیر ؛ در دوران مدرسه تظاهر خاصی از نبوغ و بالاتر بودن سطح علمی در وی دیده نشد . او پس از تلاش فراوان در سال 1901 در اداره ثبت اختراعات شهر برن مشغول به کار شد . پیشرفتی که در وی به وضوح قابل مشاهده بود و شهرت روز افزون وی باعث شد که در سال 1913 در انستیتوی فیزیکی کایزر ویلهم در برلن شغلی به او داده شود و این نخستین بار بود که حقوق کافی به او پرداخت می شد و از آن پس او توانست اوقات خود را به تحقیق و پژوهشهای علمی اختصاص دهد .

اینشتین بدون نیاز به آزمایشگاه و فقط با ابزار کاغذ و مداد در همین مکان تحقیقات علمی خود را انجام داد.

پنج مقاله ای که در سال 1905 منتشر کرد از شاخص ترین مقالات علمی است که تا کنون انتشار یافته است . در همین سال تئوری خود را درباره نسبیت بیان کرد که سبب شهرت روز افزون او گشت .

ولی نظریات این نابغه و دانشمند بزرگ چنان دشوار و سخت است که بیشتر مردم چیزی از آن درک نمی کنند.

اینشتین جاذبه عمومی نیوتن را مورد نقد قرار داد و در تئوری خود زمان و فضای مطلق را رد کرد و در سال 1921 جایزه نوبل در فیزیک به وی اعطا گردید .اینشتین در سال 1930 به آمریکا رفت تا در انستیتوی تکنولوژی کالیفرنیا سخنرانی را ایراد کند . به دنبال روی کار آمدن هیتلر خصوصا در سال 1933 که اموال او از طرف آلمان نازی مصادره شده بود به آمریکا سفر کرد و در سال 1940 به تبعیت دولت آمریکا در آمد . این فیزیکدان برجسته و بزرگ ؛ بانی شروع تحقیقات بمب اتمی است او در سال 1939 نامه ای به رئیس جمهور آمریکا نوشت و او را از پیشرفتهای آلمان در شکافتن هسته اتم مطلع کرد و او را تشویق کرد تا تحقیقات و پژوهشهای جدی  را در زمینه هسته اتم مقرر فرماید. وی سرانجام در 18 آوریل 1955 در آمریکا در گذشت . روحش شاد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
محمدرضا در تاریخ : 1396/11/3/2 - - گفته است :
محتوای سایت شما عالی است .
وجود جوانای همچون شما افتخار ایران عزیز ماست .


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این سایت برای پیشرفت و موفق بودن آینده سازان ایران و استفاده های بهینه برای عامه مردم تهیه شده است پس به خوبی از این مطالب استفاده لازم را ببرید.